سفارش تبلیغ
سفارش تبلیغ
اعتراض فراگیر دانش آموزان به امتحانات نهایی 95


بعد ما بعد امتحان  فقط بلدیم معلممامونو فحش بیدیم که چرا فلان سوال تو جزوش نبود نگو کل کشور تو جزوشون نبوده :)


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما شماری از دانش آموزان سال سوم متوسطه شهر تهران که در سوم خرداد با تجمع مقابل اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران به پرسش‌های امتحانی درس ریاضی و جبر و احتمالات معترض بودند، رسیدگی مسئولان آموزش و پرورش شهر تهران به این موضوع را خواستار شدند. دانش آموزان اعلام کردند: پرسش‌های امتحان ریاضی و جبر که برگزار شد و امتحان شیمی که برگزار شده بود، غیر‌استاندارد و خارج از کتاب درسی بوده است.

عمادی رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش گفت: در حال پیگیری این موضوع از طریق طراحان سؤال و گروه‌های درسی هستیم و نتیجه را به‌زودی به آگاهی دانش آموزان خواهیم رساند. پرسش‌های امتحان‌های نهایی از کتاب‌های درسی طرح شده است و خارج از کتاب درسی نیست و چنانچه ۵۰ درصد دانش‌آموزان نتوانند به پرسش‌ها پاسخ دهند موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

 به گزارش «گلستان ما» صبح پنجم خرداد تعدادی از دانش آموزان در مقابل اداره آموزش و پرورش گرگان به دلیل آنچه که سخت برگزار کردن امتحانات نهایی می خواندند ، تجمع کردند . این دانش آموزان معتقدند که امتحان‌های نهایی سال سوم دبیرستان ها فوق العاده سخت برگزار شده و پرسش‌ها اگر چه از کتاب بوده اما مفهومی و خارج از تعقل و تحلیل دانش آموزان بوده و لذا نتوانسته‌اند پاسخ مناسب به پرسش‌ها بدهند .
همچنین عنوان شده که مهلت درس خواندن برای امتحانات سخت مثل ریاضی فقط یک روز تعطیلی بوده که این وقت کمی برای امتحان نهایی این درس بوده است .
دانش آموزان معترض بعد از تجمع مقابل اداره آموزش و پرورش گرگان به داخل محوطه مدرسه ایثارگران جنب اداره گرگان منتقل شدند تا با مسئولان اداره صحبت کنند .
گفته می شود که اعتراض به سخت بودن پرسش‌های امتحان نهایی دانش آموزان سال سوم کشوری می‌باشد و آنها معتقدند باید در امتحان‌ها یا نمره‌ها تجدید نظری صورت بگیرد .


به گزارش «کاسپین» جمعی از دانش آموزان دبیرستانی
رشت پیش از ظهر پنجم خرداد در مقابل اداره کل آموزش و پرورش گیلان تجمع کردند. این دانش آموزان به نحوه پرسش‌ها و سخت‌گیری در امتحان‌های نهایی معترض هستند.
یکی از دانش آموزان معترض در روز پنجم خرداد با بیان اینکه دانش آموزان در اکثر شهرها به نحوه برگزاری امتحان‌ها معترض هستند، گفت: امتحانات نهایی در سال جاری با شرایط بسیار سختی برگزار می شود.
نحوه برخورد مسئولان مربوط با دانش آموزان معترض، هم اینگونه بود که آن ها سریع دانش‌آموزان را در گروه های ۲۰ نفره تقسیم و جدا کردند. هر ۲۰ نفر دانش آموز در یک اتاق جمع شدند، از ما خواستند که اعتراض خود را کتبی بنویسیم و فعلًا قول داده‌اند حرف ما را به گوش مسئولان برسانند. ما دانش آموزان امیدواری به همراهی مسئولان آموزش و پروش گیلان نداریم، امّا ای کاش که به قولی که به ما داده اند عمل کنند.

یگان خبر نشر دریافت:به گزارش «میزان» ، امتحانات نهایی دانش‌آموزان سوم دبیرستان از تاریخ ۲۵ اردیبهشت آغاز و تا ۱۸ خرداد ادامه دارد.

روند برگزاری امتحانات تا این لحظه با حواشی همراه بوده است به گونه‌ای که دانش‌آموزان برخی استان‌ها از جمله تهران و مشهد نسبت به دشواری سوالات امتحان نهایی شیمی معترض هستند.

تجمعاتی نیز مقابل اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران در اعتراض به دشورای سوالات امتحانات نهایی شکل گرفته است.

آنگونه که مسعود ثقفی سخنگوی آموزش و پرورش تهران به خبرنگار میزان می‌گوید: مشکلات این دانش‌آموزان از سوی مدیرکل آموزش و پرورش پایتخت شنیده و به آنها قول مساعد داده شد تا این مشکلات به مسئولان مربوطه در وزارت آموزش و پرورش منعکس شود و این کار نیز صورت گرفته است.

اما عبدالرسول عمادی رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش که مسئولیت اصلی در حوزه امتحانات نهایی بر عهده اوست، در پاسخ به پرسش خبرنگار میزان در رابطه با اعتراض دانش‌آموزان به دشواری سوالات امتحانات نهایی شیمی می‌گوید:‌ اگر سوالات امتحانات نهایی اشکال داشته باشند این موضوع از طریق گروه های آموزشی به مرکز سنجش منتقل شده و بررسی‌های لازم در رابطه با آن صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان معترض اعلام می‌کنند که سوالات دشوار است به هر حال سوالات امتحانات نهایی نباید آسان باشد اما روند تصحیح برگه‌ها حکایت از آن دارد که سوالات طراحی شده دشوار نیست.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برخی دانش‌آموزان به جای کتاب درسی، جزوه‌های آموزشی را مطالعه می‌کنند، گفت: به دانش‌آموزان توصیه می‌کنم برای موفقیت در امتحانات نهایی حتماً کتاب‌های درسی را مطالعه کنند.

وی تأکید کرد: گروه‌های آموزشی و حوزه‌های تصحیح باید در رابطه با دشواری سوالات امتحانات نهایی گزارش بدهند که تا این لحظه گزارشی از سوی آنها به ما منعکس نشده است و میانگین خوبی را به لحاظ توزیع نمرات دانش‌آموزان شاهد هستیم.


منبع : نشر دریافت

حمیدرضا آقایی چهارشنبه, ۵ خرداد ۱۳۹۵، ۰۴:۴۵ ب.ظ ۴۳۱ آی پی ۶۱۳ بازدید
دسته: دیگر ,
نظرات
نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
درباره سایت
وبلاگ شخصی حمیدرضا آقایی
کلمات کلیدی
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
§قــالب گــراف§
قالب گراف وبسایتی پراز قالب های
زیبا و حرفه ای ومخصوص وبلاگها
WWW.GHALEBGRAPH.IR
§یار گمنام§
یارگمنام رسانه ای فرهنگی مذهبی
به همراه مقالات و فایل های گرافیکی مذهبی
WWW.YARGOMNAM.IR
§عنوان سایت شما§
چند سطری در مورد سایت شما
برای سفارش تبلیغات کلیک کنید.
WWW.YourSite.IR
§عنوان سایت شما§
چند سطری در مورد سایت شما
برای سفارش تبلیغات کلیک کنید.
WWW.YourSite.IR